Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderová analýza vývoje postav "M" a Moneypenny z filmové série o Jamesi Bondovi
Vyoral, Jaroslav ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Ve své práci se zabývám genderovou analýzou vývoje postav "M" a Moneypenny z filmové série o Jamesi Bondovi, agentu Jejího Veličenstva. Filmová série představuje Jamese Bonda jako výkonnou sílu udržující status quo imperiální mocnosti - zde Velké Británie. Jeho postava se z genderového hlediska v průběhu série veskrze nemění, kromě posledních dílů, kdy se interpretace Jamese Bonda ujal Daniel Craig. V jeho podání je postava hlavního hrdiny polidštěna, doznává změny ve vnímání mužnosti a chování k ženám. Postavy "M" a Moneypenny doznávají v rámci filmové řady mnoho genderových změn, které se projevují v závislosti na geopolitických a společenských změnách. Tyto související aspekty prověřím feministickou analýzou, ve které se budu věnovat pojetí moci, aspektům mocenské struktury patriarchátu v souvislosti s imperialistickými idejemi a jejich proměnách při konfrontaci s feminismem.
Analýza product placementu ve filmu - James Bond
Bartalová, Jana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem "Analýza product placementu ve filmu: James Bond" je především kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzou pěti filmů, konkrétně těch, kterých je součástí jako agent 007 Daniel Craig. Vzhledem k jeho oznámení o konci, v této nejdelší a nejúspěšnější filmové sérii v historii, jsem se rozhodla provést souhrnnou analýzu product placementu, jelikož ten je pro tento film velmi zásadním a jedním z nejvýraznějších, pokud se řekne product placement ve filmové tvorbě. Jedná se tedy konkrétně o analýzu filmů Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall, Spectre a Není čas zemřít. První část je věnována product placementu jako takovému, jeho definici, historii, typům, výhodám a nevýhodám či regulaci. Druhá část obsahuje informace o zrození Jamese Bonda, o jeho autorovi Ianu Flemingovi, předchůdcích ve filmové sérii a stylu agenta 007. Třetí část je věnována jednotlivým filmům, obsahuje jména tvůrců a obsazení, obsah filmu, zajímavosti a značky, které se ve filmu objevují. Čtvrtá část je kvantitativní analýzou, která se věnuje zobrazování product placementu v ději filmu, obsahuje informace o tom, která značka či odvětví se objevuje nejčastěji či jaká je celková minutáž, kdy byl k vidění product placement na obrazovce. Pátá část je kvalitativní analýzou, která byla provedena...
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Vokatá, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá změnou product placementu a jejím vlivem na maskulinitu postavy Jamese Bonda. V teoretické části je nejprve popsána teorie genderu, genderová socializace a genderové stereotypy. Dále je věnovaná pozornost maskulinitě, především konceptu hegemonické maskulinity a poté je práce soustředěná na vztah genderu v médiích a reklamě. Je vysvětlen pojem product placement v marketingové komunikaci, jeho typy a psychologické aspekty. Práce se také zmiňuje o efektivitě product placementu a jsou zde uvedeny i příklady. Na základě teorie z prvních dvou kapitol je ve třetí části rozebrána maskulinita postavy Jamese Bonda. Tato kapitola se zaměřuje na dva různé herce, Bondovi představitele. Pomocí obsahové a deskriptivní analýzy v praktické části je popsaný product placement ve vybraným audiovizuálních materiálech. Jedná se o čtyři filmové adaptace podle předlohy Iana Flemiga s názvy Zlaté Oko (1995), Zítřek nikdy neumírá (1997), Casino Royale (2006) a Skyfall (2012). Na závěr práce vyhodnotím své poznatky z praktické části. Cílem práce je zjistit, zda má rozdílný product placement vliv na maskulinitu Jamese Bonda.
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Vokatá, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá změnu product placementu a jejím vlivem na maskulinitu postavy Jamese Bonda. V teoretické části je nejprve popsána teorie genderu, genderová socializace a genderové stereotypy. Dále je věnovaná pozornost maskulinitě, především konceptu hegemonické maskulinity a poté je práce soustředěná na vztah genderu v médiích a reklamě. Poté je vysvětlen pojem product placement v marketingové komunikaci, jeho typy a psychologické aspekty. Práce se také zmiňuje o efektivitě product placementu a jsou zde uvedeny i příklady. Na základě teorie z prvních dvou kapitol je ve třetí části rozebrána maskulinita postavy Jamese Bonda, tato kapitola se zaměřuje na dva různé herce, Bondovi představitele. Pomocí obsahové a deskriptivní analýzy v praktické části je popsaný product placement ve vybraným audiovizuálních materiálech. Jedná se o čtyři filmové adaptace podle předlohy Iana Flemiga s názvy Zlaté Oko (1995), Zítřek nikdy neumírá (1997), Casino Royal (2006) a Skyfall (2012). Na závěr práce vyhodnotím své poznatky z praktické části. Product placement je efektivním marketingovým nástrojem, a proto je na něj kladený větší důraz než na originální povahu postavy Jamese Bonda.
James Bond - tajný agent propagandy
Hornová, Karolína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat prvky a projevy propagandy ve vybraných filmech ze série o agentu Jamesi Bondovi. Teoretická část se snaží definovat pojem propaganda především z hlediska mediálních a komunikačních studií a následně přibližuje pohledy různých autorů na způsoby a druhy šíření propagandistického persvazivního sdělení a jeho odhalení pomocí analýzy diskurzu. V práci je reflektován zejména pragmatický přístup autorů Jowetta a O'Donnellové, který je uváděn v komparaci s dalšími stěžejními přístupy. Teoretická část zároveň uvádí propagandu do kontextu doby, tedy období studené války a zmiňuje konkrétní případy jejího působení. Zároveň si práce všímá bondovek samotných, a to zejména pohledem na jejich narativ a jeho mytologickou a stereotypizující složku. V praktické části je jsou následně metodou interpretativní obsahové analýzy zkoumány filmové bondovky právě z této doby s cílem nalézt v nich popsané prvky protivýchodní propagandy, analyzovat jejich projevy a zodpovědět tak na dané výzkumné otázky.
Historický vývoj kulturního fenoménu "James Bond" na pozadí studené války
Kříž, Jaroslav ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje historický vývoj filmů s Jamesem Bondem na pozadí studené války v letech 1962-1989. Fiktivní postava James Bond je kulturní fenomén, jenž se od šedesátých let 20. století stal absolutně světovým symbolem z pohledu populární kultury. Stěžejní část práce se zaměřuje na filmy s agentem 007 a popisuje ideologické zázemí, které v nich můžeme zkoumat. Sekundárně je také zpracována Bondova minulost. Je tedy analyzován vývoj literární postavy, jež se přesunula ze špionážních románů na filmové plátno. Dále je i v práci zmíněno společenské zázemí, které bylo v druhé polovině 20. století velmi ovlivněno bondovskou tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Product placement ve filmech o Jamesi Bondovi
Habětín, Matěj ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Řehounek, Jan (oponent)
Tématem této bakalářské práce je product placement ve filmech o Jamesi Bondovi. Mým cílem bylo zmapovat problematiku product placementu na případech vybraných filmů a jeho vliv na diváky, hlavně ty české. Svou bakalářskou práci jsem rozdělil celkem do šesti kapitol. První tři jsou z větší části teoretické. Zde se věnuji hlavně marketingovému komunikačnímu mixu, jeho formám a product placementu ve filmech obecně. Ve zbylých třech kapitolách jsem se věnoval přímo product placementu ve filmech s Jamesem Bondem. Uvedl jsem historické milníky Jamese Bonda v oblasti product placementu, nejznámější produkty, které byly ve filmech k vidění, a doplnil jsem to informacemi, za jakých podmínek k umístění produktu do filmu došlo. Na závěr své praktické části jsem zvolil dotazníkové šetření jako metodu výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké stanovisko vůči product placementu ve filmech, konkrétně ve filmech s Jamesem Bondem, zaujímají čeští diváci.
Product placement ve filmu - James Bond
Kalová, Simona ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Product placement jako způsob marketingové komunikace nabývá v současnosti stále většího významu. Práce product placement definuje, ve stručnosti se věnuje jeho historickému vývoji a vysvětluje některé jeho formy. Primárně se zaměřuje na jeho výskyt ve filmu, především v sérii filmů o britském tajném agentovi Jamesi Bondovi. Ve výzkumné části se pak věnuje především pohledu samotných spotřebitelů na product placement.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.